ArenaLunner

UngHadeland åpner ArenaLunner

Etter lang tid kan vi endelig åpne vår møteplass i Lunner, i samråd med kommuneoverlege og koronateam i kommunen har vi utarbeidet en tilpasset smittevernplan slik at vi ivaretar dette på en best mulig måte.

Foto: Stian Gregersen @UNGHADELAND

Målgruppe: Fra 8.trinn – gratis inngang.

Når: Hver torsdag 14.00 – 18.00 – krever påmelding.

Påmelding: Klikk her

Hovedansvarlig: UngHadeland v/Rune Larsen – rune@unghadeland.no

ArenaAnsvarlig: UngHadeland v/Hege Hermansen – Hege@unghadeland.no

VI TAR SMITTESITUASJONEN PÅ ALVOR

Slik fungerer ungdomsarenaen nå:

• Det er plass til 20 stykker hver arenakveld – registrering ved ankomst.

– Hver enkelt person blir registrert når de kommer.

• Ute forventes det at ungdommene holder én meters avstand hvis det blir kø for å komme inn.
Vi slipper inn én og én, og arenakvelden startes med å vaske/desinfisere hendene.

• Det er skiltet ved dørene hvor mange som kan være i rommet samtidig.
Dette er det svært viktig at alle gjør seg kjent med, og respekterer.

• Inne på arenaen skal alle følge Folkehelseinstituttets smittevernregler med hensyn til håndvask og én meters avstand.
Syke ungdommer kan ikke komme på arenaen. Det gjelder selv ved svært milde luftveissymptomer og tegn på sykdom.

• Alt av utstyr til biljard, PS4, bordtennis etc. må hentes ut hos ansatte og leveres etter bruk. Utstyret vil så bli desinfisert før det lånes ut til nestemann.

• Reglement for smittevern må følges. De som eventuelt ikke følger regler eller beskjeder fra de ansatte, vil måtte forlate arenaen.

Det blir ingen kiosk eller kafé på klubbkveldene.

Vi tar smittesituasjonen på alvor og har derfor innført en rekke tiltak:
* Tett dialog med kommuneoverlege og covid19-team i kommunen
* Smitteveilder fra foreningen ungdom & fritid – les den her.
* Tilpasset plan for ArenaLunner.
* 5 stasjoner for håndhygiene.
* Infomatriell på vegger og gulv.
* Flere ansatte på jobb.
* Cafeèn er stengt, ingen servering.
* Registrering av besøkende – iht. eventuell smittesporing.
* Maks antall besøkende, 20 stk – registrering ved ankomst.
* Nivåinndeling, vi befinner oss nå på nivå GULT – les mer om det her.